Dokładna archiwizacja nagromadzonych informacji firmowych odbywa się w firmie Ekoakta. Na początku dostępne akta zakwalifikowane są do kategorii A albo B, a potem dopasowane do określonej grupy rzeczowej. Archiwizacja danych poprowadzona przez wykwalifikowanych specjalistów zaczyna się od tego, że dokumenty po segregacji zamieszcza się w segregatorach, pudełkach albo w teczkach.
Na ich wierzchniej stronie zamieszcza się nazwę firmy, instytucji, a także znaki akt. Później informuje się zleceniodawców o tym, jak mogą skorzystać z akt. Jeśli jakieś dokumenty są wybrakowane, to niszczy się je bezpiecznie, w zgodzie z normą DIN 66399. Dalszej części dokumentacji wyznacza się termin przechowania a także pakuje się ją do pudełek archiwizacyjnych. Wszystko odbywa się z wykorzystaniem innowacyjnego oprogramowania, dlatego nie ma mowy o błędach. Zadania archiwistów dopasowane są do wymagań klientów i tego, ile mają akt.