Reklama pozwala na finansową niezależność mediów od państwa. Jednym z kluczowych celów reklamy jest stworzenie popytu lub zmodyfikowanie tendencji popytu danego produktu czy usługi. Spostrzegając, iż przy wprowadzaniu do obrotu produktu, producent stara się rozpoznać rynek dla każdego produktu, reklama jest metodą komunikacji, poprzez który informacja o artykule jest przekazywana klientom (grupie docelowej). Reklama najczęściej stara się osiągnąć tak zwaną USP, czyli unique selling proposition (unikalna propozycja sprzedaży) i oświadczenie jej konsumentowi.
To może przybrać formę jedynej przymiotniki produktu lub ewentualnie postrzeganej korzyści - a te masz prawo przedstawić na notesy reklamowe. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, iż względu na rosnącą liczbę zastępników, co raz bardziej tworzy się konstruowanie marki w reklamie. Polega ona na komunikowaniu cech, które dają pewną osobowość czy też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, iż wartość danej marki odróżnia ją od rywalizacji, a jej nadrzędnym celem jest sprzedaż produktów, by osiągnąć duże przychody.