Co poniektóre strategie zezwalające na skuteczną reklamę to kojarzenie psychologiczno-uczuciowe konsumenta za pośrednictwem estetyki (filmów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych lub ewentualnie znanych w zbawienny sposób), pokazów (egzaminów, prób, dowodów). Przesłanie może wykorzystać trafny moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Kontrahent rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono cały czas powtarzane - na przykład za pomocą akcesoriów rodzaju technologia antybakteryjna. W reklamie wypada być szczerym, gdyż oszustwo tworzy u klientów frustrację.
Wywołuje, że czuje się on nieprawidłowo oraz prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie mogą nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje dużo przypadków, trzeba, w następstwie tego być ostrożnym i uczciwym, co daje poprawniejsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama ma obowiązek dokonać konkretnej propozycji konsumentowi. Propozycja ma obowiązek wyróżniać się od konkurencji (przewaga konkurencyjna. Ma obowiązek ona być na tyle atrakcyjna, iż wpłynie na kompletny rynek docelowy artykułu.